Tijdens de Week van de Mediawijsheid (9 t/m 17 november) doen de leerlingen van groep 7 en 8 van de Zevensprong mee aan MediaMasters. Met deze serious game maken de kinderen spelenderwijs kennis met de kansen en gevaren van media. In de klas en eventueel thuis gaan zij aan de slag met verschillende opdrachten over onderwerpen, zoals: WhatsApp, privacy, cybercriminaliteit en nepnieuws. De klas die de meeste bits (punten) scoort, mag zich de ‘meest mediawijze klas van Nederland’ noemen.
MediaMasters is een onderdeel van de Week van de Mediawijsheid. Dit jaar heeft de campagne het thema ‘#hierniet’, en gaat het over het stimuleren van sociaal gedrag online.
We zijn op deze manier ook bezig met digitaal burgerschap, dit is een verzamelterm voor de vaardigheden die je nodig hebt om bewust en verantwoord met het internet, (sociale) media en met je medeburgers om te gaan. Omdat dit tegenwoordig iets alledaags is, vinden wij het zeer belangrijk om onze leerlingen dit mee te geven.
15-11-2023